Počasí dnes19 °C, zítra20 °C
Pátek 29. března 2024  |  Svátek má Taťána
Bez reklam

Obchvat Českých Budějovic chtějí stavět firmy ze Španělska i Itálie

Mezi Českými Budějovicemi a Veselí nad Lužnicí pokračuje výstavba dálnice D3. Ředitelství silnic a dálnic připravuje stavbu obchvatu Českých Budějovic, na každý z úseků Úsilné - Hodějovice a Hodějovice - Dolní Třebonín má patnáct zájemců, většinou ze zahraničí.

Rozestavěné úseky D3 Veselí nad Lužnicí - Bošilec (5,1 kilometru) a Borek - Úsilné (3,1 kilometru) budou hotovy v říjnu. V úseku Borek - Úsilné zprovozní Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zároveň mimoúrovňovou křižovatku na silnici z Českých Budějovic na Třeboň.

Obchvat Českých Budějovic chce ŘSD podle svého mluvčího Jana Studeckého začít stavět koncem letošního roku. Výkupy pozemků pokračují, stejně tak pokračují desítky stavebních řízení. V nejbližší době bude druhé kolo výběrového řízení na zhotovitele úseků Úsilné - Hodějovice a Hodějovice - Dolní Třebonín.

„První úsek je poměrně zásadní, protože obsahuje kilometrový tunel a vede hustě zastavěným územím. Druhý úsek obsahuje velké množství mostů, z toho dost velkou mostní estakádu mezi Roudným a Vidovem, přes Malši. Ještě jedeme územní řízení, je to ohromná soutěž. První kolo máme za sebou, známe uchazeče, je jich patnáct na každou část a jsou tam ve velké míře zahraniční subjekty, ze Španělska, Turecka, Itálie, Bosny Hercegoviny, kromě jedné firmy jsou všechny ve sdružení," řekla ředitelka jihočeské pobočky ŘSD Vladimíra Hrušková.

Mezi Ševětínem a Borkem vyroste i speciální most pro divokou zvěř

Náklady na úsek D3 Úsilné - Hodějovice odhaduje ŘSD na 7,1 miliardy korun, u části Hodějovice - Dolní Třebonín jsou předpokládané náklady 4,9 miliardy korun.

Úsek D3 z Bošilce do Ševětína dlouhý 8,1 kilometru s šesti mosty a jedním podchodem pro pěší chce ŘSD otevřít v první polovině roku 2019. Ve druhé polovině téhož roku by se mělo začít jezdit po úseku Ševětín - Borek dlouhém 10,6 kilometru. Staví se od března, povede po trase současné I/3 a bude stát téměř miliardu korun. Vznikne zde pět nových mostů, z toho jeden ekodukt, speciální most, po němž může dálnici přejít divoká zvěř.

„Při stavbě nových úseků D3 se neobjevily komplikace ani zajímavosti nad běžný rámec liniové stavby. Zmínit lze snad jen práce na mostě v ochranném pásmu zvlášť vysokého napětí v prostoru mimoúrovňové křižovatky Úsilné, které byly komplikované hlavně z hlediska bezpečnosti práce," řekl mluvčí Studecký.

Kdy bude D3 hotova z Dolního Třebonína ke státní hranici, nelze podle něj zatím říci, protože nejdřív čeká úsek nové posouzení EIA, tedy vyhodnocení vlivů na životní prostředí. Dálnice D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. O její potřebnosti se mluví tři desítky let. Zatím je v provozu 42 kilometrů mezi Veselím nad Lužnicí a Meznem na Benešovsku.

Foto Jana Kroneislová | Zdroj ČTK

Štítky dálnice, obchvat, stvaba, České Budějovice, Hodějovice, Ředitelství silnic a dálnic, Úsilné, Itálie, Španělsko, Dolní Třebonín, Veselí nad Lužnicí, Borek, Bošilec

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Obchvat Českých Budějovic chtějí stavět firmy ze Španělska i Itálie  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.