Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Budějcká Drbna

Při výběru květin se člověk řídí svým vkusem

pátek, 27. dubna 2012, 18:36

Přečtěte si další část seriálu Jarní Drbna Radilka, ve které si Budějcká Drbna povídala s květinářkou a zahradnicí Věnceslavou Eisnerovou, majitelkou jednoho květinářství z Českých Budějovic.

Jaké jsou letošní trendy ve floristice?

„Letos je módní hlavně návrat k přírodě. Přestává se vázat tak těžce a hustě, květy jsou spíše rozvolněné a namíchané. U růží se vrací móda vazby z jednoho druhu s využitím celé délky květiny. Používají se i narašené či nenarašené větve a letničky. Odstupuje se od stuh a více se používá čisté přírodní lýko.“

Které barvy a květiny jsou momentálně u zákazníků oblíbené?

„Lidé byli po zimě natěšeni na jaro, na teplo a barevnost. Nejoblíbenější jsou tedy tulipány, narcisy a kopretinové chryzantémy, které svou barevností a tvarem vyvolávají pocit jara.“

Ovlivňují tyto trendy zákazníky, nebo chtějí spíš klasické vazby?

„Mám na trendy svůj vlastní názor, mohou být různé. Důležité je, co mají zákazníci zakódováno v sobě. Každý má rád jinou skladbu barev, která se odráží v odívání, kosmetice a tak podobně, někdo má rád velké kontrasty, jiný zase preferuje spíše tón v tónu. Takové barvy mám třeba ráda já, je to nenásilné, uklidňující. Každý člověk má ovšem jiný názor, dává přednost jiné barevnosti, má jiný vkus. Trendy jako takové jsou ryze obchodní záležitost. Jde jen o to, aby například Holanďané nenásilnou formou dostali k zákazníkovi květiny, které chtějí.“

Jak často se mění trendy ve floristice? Je to stejné jako u módy, která se prý mění každého půl roku?

„Móda se nemění úplně každý půlrok. A jak víte, móda se také vrací. Dnes je módní návrat k šedesátým letům. I v odívání se objevují. Jsou samozřejmě obohaceny o nějaké moderní drobnosti. Dnes jsou některá děvčata oblečena podobně, jako jsem dřív bývala já.

A ve floristice je to podobné. Jsou sice prvky a styly, které jsou momentálně zrovna ´in´ a objevují se zejména v časopisech nebo podobných médiích, či reklamách, ale v podstatě nějaký úplně výrazně odlišný trend, který by ´vymazal´ ty předchozí, nebývá. Je to opravdu dáno i tím, co jsem říkala – při výběru květin nebo aranžmá se člověk stejně vnitřně řídí svým vkusem. A to je moc dobře, protože to floristice umožňuje opravdu široké možnosti tvorby a nápadů.“

Budějcká Drbna děkuje za první část rozhovoru. Na další se můžete těšit za týden!

O čem píše Drbna.cz

Před deseti lety v ČR zemřela první oběť na prasečí chřipkuPřed deseti lety v ČR zemřela první oběť na prasečí chřipku

Před deseti lety v ČR zemřela první oběť na prasečí chřipku

Dnes, 10:11První případ úmrtí na chřipku A(H1N1), takzvanou novou nebo prasečí, byl v Česku zaznamenán před...

SOUTĚŽ: Na původu záleží. České kuře, Vodňanské kuřeSOUTĚŽ: Na původu záleží. České kuře, Vodňanské kuře

SOUTĚŽ: Na původu záleží. České kuře, Vodňanské kuře

neděle, 20. října 2019, 18:39Valí se na vás ohromná množství reklam snažící se zaujmout vaši pozornost? Rádi byste vybrali to...

STUDIE: Neobydlených bytů jsou v Praze nižší jednotky procentSTUDIE: Neobydlených bytů jsou v Praze nižší jednotky procent

STUDIE: Neobydlených bytů jsou v Praze nižší jednotky procent

neděle, 20. října 2019, 11:51Podíl neobydlených bytů na celkovém bytovém fondu v Praze jsou nižší jednotky procent. Vyplývá to...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o