Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 
Budějcká Drbna

Světelná signalizace na Novohradské? Žádný respekt!

čtvrtek, 31. července 2014, 10:07

Středa odpoledne. Mraky, na které nás meteorologové upozorňovali, pomalu odplouvají dál. Slunce opět pálí a lidé v autech otevírají snad všechna okénka, aby do interiéru nahnali trošku vzduchu. Provoz je na Novohradské ulici opravdu hustý, ostatně stejně jako každé všední odpoledne.

Začíná blikat výstražné světelné zařízení na místním železničním přejezdu a... auta jezdí stále dál! Signalizace řinčí ze všech sil a přes přejezd si to valí malý náklaďáček. Že by chvátal? Nevypadá to tak... Jede si pěkně na pohodu, jako by si vůbec neuvědomoval, že je na nebezpečném přejezdu. Nervy na pochodu má ale evidentně řidič, který se řítí za ním. Lepí se mu na zadek a možná už lituje, že nezůstal stát. Těžko říct.

Sotva poměrně dlouhý přejezd překoná, putují konečně závory k zemi. Záhy přijíždí nákladní mašina, která před přejezdem brzdí na minimum. Asi ví proč...

U kolejí se zatím tvoří kolony a je vidět, že jsou lidé čím dál tím nervóznější. První auto u závor, za volantem sedí mladý kluk, vypadá, že je spíše na závodech. Že čeká na signalizaci, kdy může konečně vypálit. Řidič přišlapuje plyn, ale není mu to nic platné. Závory jsou stále dole. Z druhé strany totiž přijíždí další vlak.

Po poměrně dlouhé době se závory konečně zvedají a kolona se dává do pohybu. Zhruba po 30 sekundách se ale signalizace opět ozývá a nastává řetězová reakce! První auto jede přes přejezd dál. Druhé, třetí, čtvrté, páté... Vypadá to, že řidiči stávkují, respektive protestují proti projíždějícím vlakům a odmítají je pustit. Přihlížející jen kroutí hlavou a nejspíš nevěří svým očím. Smutným faktem je, že se nejedná o žádný ojedinělý jev. Kolikrát je podobná show na Novohradské k vidění?

Statistiky úmrtnosti na železničních přejezdech jsou alarmující. Pokud se nad sebou ale skutečně řidiči nezamyslí, pokud budou honit každou minutu, jako tomu byla včera Budějcká Drbna svědkem, je jisté, že se situace nezlepší...

Na závěr si připomeňme slova Václava Kováře, krajského koordinátora BESIPu, ze článku, který jsme zveřejnili před několika dny. „Nejdůležitější pravidlo: Když svítí červená, řidič zastaví před přejezdem a nepokračuje v jízdě. To platí i v případech, kdy jsou závory zdvižené nebo se zdvihají. Vlak je velký, těžký a vzhledem k velmi dlouhé brzdné dráze i pohybu po kolejích se autu nemůže nijak vyhnout. Auto, a je zcela jedno, zda osobní nebo nákladní, rozhodně není vhodným soupeřem na přetlačování. Bezpečnost je tak vždy na řidiči. Prostě a jednoduše - vlak má vždy přednost.“

ČTĚTE TAKÉ: Železniční přejezd, místo nerovného souboje člověka s vlakem

O čem píše Drbna.cz

Jak bydlí Češi v regionech? Nejspokojenější jsou v obcích do tisíc obyvatelJak bydlí Češi v regionech? Nejspokojenější jsou v obcích do tisíc obyvatel

Jak bydlí Češi v regionech? Nejspokojenější jsou v obcích do tisíc obyvatel

Dnes, 14:43Rozdíly mezi kraji panují především s ohledem na typ bydlení. Zatímco ve Středočeském nebo Zlínském...

DRBNA NA CESTÁCH: 3500 tun křišťálu, zlatem protkaný závěs a 1100 místností. Takhle si žil rumunský diktátorDRBNA NA CESTÁCH: 3500 tun křišťálu, zlatem protkaný závěs a 1100 místností. Takhle si žil rumunský diktátor

DRBNA NA CESTÁCH: 3500 tun křišťálu, zlatem protkaný závěs a 1100 místností. Takhle si žil rumunský diktátor

Dnes, 13:18Tří miliony tun mramoru, 3500 tun křišťálu na 480 lustrech a 1400 stropních světlech a mnoha...

Den s terénními pracovnicemi: Je výhodnější vyměnit jehlu, než léčit žloutenkuDen s terénními pracovnicemi: Je výhodnější vyměnit jehlu, než léčit žloutenku

Den s terénními pracovnicemi: Je výhodnější vyměnit jehlu, než léčit žloutenku

Dnes, 11:23Den jsem strávil s terénními pracovnicemi Helenou a Ilonou ze Společnosti Podané ruce. Nejen u...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o