Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Budějcká Drbna

Sdružení firem stavících D3 u Hodějovic opustila italská firma

úterý, 3. září 2019, 09:13

Italská firma Salini Impregilo z italsko-slovenského sdružení firem Salini Impregilo a Doprastav, které staví část dálnice D3 Hodějovice-Třebonín za sedm miliard, sdružení v podstatě opustila. Firmy změnily poměr podílů na zakázce. Salini Impregilo má nově 0,01 procenta, Doprastav 99,9 procenta.

Úsek dlouhý 12,5 kilometru, který bude součástí obchvatu Českých Budějovic, začaly firmy stavět v březnu. V červenci se dostaly do zpoždění, týkalo se dokumentace. Stavba úseku dlouhého 12,5 kilometru, který bude součástí obchvatu Českých Budějovic, by měla být hotova v létě 2022. Ředitelství silnic a dálnic stavbu přísně kontroluje, firmy zatím harmonogram dodržují, uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. Pro kontrolu využívá i drony.

„Říkali jsme, že si budeme téhle stavby hledět velmi přísně, po tomto kroku bude přísnost stejně intenzivní. Prověřujeme přímo na stavbě, zda má Doprastav kapacity ji zvládnout. Porovnáváme plán nasazení techniky, lidí a technologií se skutečností na stavbě. Výkon na stavbě v tuto chvíli odpovídá,“ řekl Rýdl.

ŘSD nemá smlouvu s jednotlivými firmami, ale se sdružením. Smlouva je stále platná, není k ní potřebný dodatek. „Pro nás je důležité, že ve smlouvě je platný harmonogram, cena a milníky stavby, která v tuhle chvíli jede podle harmonogramu,“ řekl Rýdl.

S italskou firmou Salini Impregilo ukončilo spolupráci letos v březnu Slovensko kvůli pomalému postupu stavebních prací na úseku dálnice na severu země, včetně rozestavěného tunelu. Firma tam stavěla v konsorciu se slovenskou společností Dúha, byla dlouhodobě ve skluzu.

ŘSD úsek D3, který se staví od konce března, více kontroluje, i pomocí dronů, což je výjimečné. „Na základě zkušeností se zhotovitelem ze Slovenska a Polska jsme byli od samého začátku, od podpisu smlouvy a předání staveniště, velmi ostražití. Trvali jsme na termínech,“ řekl Rýdl.

Úsek Hodějovice - Třebonín by měl být hotový v létě 2022, stejně jako druhá, 7,2 kilometru dlouhá část obchvatu Úsilné-Staré Hodějovice za 5,28 miliardy korun.

Zatím poslední jihočeský úsek D3 Bošilec - Ševětín dlouhý 8,1 kilometru otevřelo ŘSD na konci června. Na jaře 2020 chce stát zprovoznit další část D3 Ševětín-Borek dlouhou 10,6 kilometru s náklady 933,2 milionu bez DPH.

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Dálnice D3 by měla měřit 170 kilometrů, v provozu je 58 kilometrů.

O čem píše Drbna.cz

Zastupitelé Prahy 5 odvolali starostu Mazura i radníZastupitelé Prahy 5 odvolali starostu Mazura i radní

Zastupitelé Prahy 5 odvolali starostu Mazura i radní

Dnes, 12:28V čele Prahy 5 skončila dosavadní rada v čele se starostou Danielem Mazurem (Piráti). Zastupitelé...

PRŮZKUM: Česká společnost je rozdělena do šesti sociálních třídPRŮZKUM: Česká společnost je rozdělena do šesti sociálních tříd

PRŮZKUM: Česká společnost je rozdělena do šesti sociálních tříd

Dnes, 11:39Česká společnost je rozdělena do šesti společenských tříd, které se liší složením svých zdrojů a...

O ekologického Oskara bojuje deset projektů. Kvalita přihlášených projektů každým rokem rosteO ekologického Oskara bojuje deset projektů. Kvalita přihlášených projektů každým rokem roste

O ekologického Oskara bojuje deset projektů. Kvalita přihlášených projektů každým rokem roste

Dnes, 10:08Celkem deset inovativních projektů soupeří v ekologické soutěži E.ON Energy Globe, která letos...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o